آیین نامه امتحانات

آیین نامه امتحانات

موارد انضباطی جلسه امتحان مربوط به دانشجو

بخشهایی از آیین نامه امتحانات و نکات قابل توجه دانشجویان محترم در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم به شرح ذیل است:

۱- امتحانات پایان نیمسال طبق برنامه اعلام شده انجام خواهد شد و غیر قابل تغییر است.

۲- شرکت دانشجویان محروم از آزمون(به دلیل غیبت بیش از حد مجاز 16/3) در جلسه امتحان ممنوع است.

۳- امتحانات راس ساعت مقرر آغاز شده و دانشجویان باید حداقل ۲۰ دقیقه قبل از شروع امتحان در جلسه حضور داشته باشند و از ورود با تاخیر دانشجویان پس از آغاز فرایند امتحان جلوگیری بعمل آمده و غیبت غبرموجه منظور خواهد شد.

۴- به همراه داشتن کارت امتحانات که ممهور به مهر واحد امتحانات مرکز باشد، الزامی است.

۵- انجام موارد ذیل تخلف و تقلب محسوب شده و در صورت بروز، برای آن درس نمره ۲۵/0 درج شده و فرد خاطی به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد:

–  به همراه داشتن تلفن همراه، تبلت، کیف، جزوه، کتاب، حل المسائل و هرگونه یادداشت یا نوشته و در جلسات امتحان(حتی در صورت عدم استفاده از آن)

–  انجام هرگونه رفتار و حرکاتی که موجب بی نظمی و اخلال در روند برگزاری امتحانات گردد.

–  بحث و مجادله با کادر اجرایی و مراقبین، مشاهده پاسخنامه سایر دانشجویان یا نشان دادن پاسخنامه به دیگران، صحبت کردن با دیگران

–  داشتن کارت امتحانی جعلی یا کپی شده

–  فرستادن شخص دیگری به جای خود در جلسه امتحان

–  جابجایی هرگونه وسیله مثل ماشین حساب، خودکار و سایر ملزومات در جلسه امتحان بدون هماهنگی با مراقبین

–  رد و بدل کردن هرگونه نوشته با سایر دانشجویان

–  نوشتن مطالب بر روی دست و پا، میز و صندلی، دیوار و (حتی در صورت عدم استفاده از آن)

–  خارج کردن برگه سوالات امتحانی از جلسه امتحان

  خروج و بازگشت غیر مجاز به جلسه امتحان

۶- شرکت در امتحانات پایان ترم برای کلیه دانشجویان الزامی بوده و در صورت عدم شرکت در امتحانات پایان نیمسال، نمرات امتحانات میان ترم، تکالیف و برای دانشجو به هیچ عنوان در نظر گرفته نخواهد شد. ضمناً چنانچه درس دارای دو بخش نظری و عملی باشد، در صورت عدم شرکت دانشجو در امتحان پایان ترم، نمره بخش عملی نیز برای دانشجو به حساب نخواهد آمد.

۷- دانشجویان باید لیست حضور و غیاب امتحانی مربوط به هر درس را امضا نمایند، عدم امضا لیست مذکور به منزله غیبت غیرموجه در جلسه امتحان است.

۸- چنانچه دانشجویی در امتحان غیبت نماید به هیچ عنوان از وی امتحان مجدد به عمل نخواهد آمد. برای غیبت غیرموجه در امتحان نمره صفر منظور خواهد شد که این نمره در معدل نیمسال و معدل کل تاثیر­گذار است.

9- در صورت غیبت به دلایل پزشکی دانشجو باید حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ غیبت مدارک مربوطه(گواهی پزشکی معتبر، نسخه دارویی، آزمایشات و ) را به واحد آموزش تحویل نماید تا مشمول حذف پزشکی قرار گیرد، در غیر اینصورت غیبت غیرموجه محسوب شده و نمره آن درس صفر منظور خواهد شد.

10- در صورتی که دانشجو ناچار باشد که در امتحان دو عنوان درسی در یک ساعت شرکت کند، باید قبل از شروع جلسه امتحان مراتب را به اطلاع مسئولین برگزاری امتحان برساند.

11-  نمرات دروس از طریق سامانه هم­آوا در کارتابل دانشجویان قابل مشاهده است، لذا از مراجعه به اساتید یا واحد آموزش دانشگاه جداً خودداری گردد.

12-  دانشجویان بعد از اعلام نمرات توسط اساتید در سامانه هم­آوا چنانچه نسبت به نمره اعلامی اعتراض داشته باشند باید از طریق همان سامانه اعتراض خود را اعلام نمایند. به هیچ عنوان به اعتراضات از طریق مراجعه حضوری پاسخ داده نخواهد شد.

13-  تحویل پروژه یا فرم­های مربوط به کاربینی ، کارورزی و صرفاً در زمان تعیین شده توسط اساتید محترم میسر بوده و باید مستقیماً به اساتید یا نمایندگان معرفی شده کلاس تحویل گردد .

14- دانشجو باید قبل از استقرار بر روی صندلی، شماره صندلی را با شماره اعلام شده تطبیق دهدو  هرگونه جابجایی در شماره صندلی تخلف محسوب می‎شود.